Nauka matematyki przez zabawę
Listopad to kolejny miesiąc, w którym Stowarzyszenie Miłośników Szkoły „Kubusiowi Przyjaciele” realizowało projekt „Liczby, figury w matematyce i praktyce” w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza we Wszedniu. Odbyły się zajęcia dodatkowe z matematyki. W czasie których uczniowie rozwiązywali zadania praktyczne z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zabawy matematyczno – logiczne – manualne z wykorzystaniem zakupionych pomocy dydaktycznych. Wykonali grę planszową oraz pomoce dydaktycznne. Odbyły się także warsztaty z origami.
Origami jest ciekawą metodą, narzędziem wspierającym rozwój dziecka. Pobudza układ nerwowy, integrując w czasie składania papieru pracę obu półkul mózgowych. Dzięki temu dziecko odbiera wrażenia angażując wszystkie możliwe zmysły.
Zajęcia koła origami mają za zadanie rozwijać, kształtować, odkrywać talenty, zdolności i zainteresowania uczniów. Stosowanie na zajęciach sztuki origami, z koła, kwadratu, prostokąta i trójkąta pomaga stworzyć atmosferę aktywności twórczej, dokładności i precyzji manualnej, zachęca do tworzenia przez wszystkich uczniów, bez względu na ich indywidualne uzdolnienia, zapewnia osiągnięcie sukcesu, motywuje do dalszej pracy. Origami wymaga precyzji składania, koncentracji, wykonanie poszczególnych czynności w ściśle określonej kolejności, ma to wpływ na naukę logicznego myślenia. Cieszy się ona dużym zainteresowaniem wśród dzieci, ponieważ sprawia im radość i daje satysfakcję z wykonanej pracy.
„Projekt dofinansowała Fundacja mBanku”