Nauka matematyki przez zabawę

Listopad to kolejny miesiąc, w którym  Stowarzyszenie Miłośników Szkoły „Kubusiowi Przyjaciele” realizowało  projekt   „Liczby, figury w matematyce i praktyce”   w Szkole Podstawowej  im. Adama Mickiewicza we Wszedniu. Odbyły się zajęcia dodatkowe z matematyki. W czasie których uczniowie rozwiązywali zadania praktyczne z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zabawy matematyczno – logiczne – manualne z wykorzystaniem zakupionych pomocy dydaktycznych. Wykonali grę planszową oraz pomoce dydaktycznne. Odbyły się także  warsztaty z origami.

Origami jest ciekawą metodą, narzędziem wspierającym rozwój dziecka. Pobudza układ nerwowy, integrując w czasie składania papieru pracę obu półkul mózgowych. Dzięki temu dziecko odbiera wrażenia angażując wszystkie możliwe zmysły.
Zajęcia koła origami mają za zadanie rozwijać, kształtować, odkrywać talenty, zdolności i zainteresowania uczniów. Stosowanie na zajęciach sztuki origami, z koła, kwadratu, prostokąta i trójkąta pomaga stworzyć atmosferę aktywności twórczej, dokładności i precyzji manualnej, zachęca do tworzenia przez wszystkich uczniów, bez względu na ich indywidualne uzdolnienia, zapewnia osiągnięcie sukcesu, motywuje do dalszej pracy. Origami wymaga precyzji składania, koncentracji, wykonanie poszczególnych czynności w ściśle określonej kolejności, ma to wpływ na naukę logicznego myślenia. Cieszy się ona dużym zainteresowaniem wśród dzieci, ponieważ sprawia im radość i daje satysfakcję z wykonanej pracy.

„Projekt dofinansowała Fundacja mBanku” 

image000000 image000001 image000002 image000004 image000005 image000006 image000008

Reply: